CMS
CMS
E-HANDEL
E-HANDEL
FILER
ANVÄNDARE & RÄTTIGHETER
ANVÄNDARE & RÄTTIGHETER
NYHETSBREV
NYHETSBREV
SPRÅK
BLOGG & EVENT
INSTÄLLNINGAR
INSTÄLLNINGAR
HEM / E-HANDEL / Grundinformation / Produktens kondition
Ange vad det är för kondition på de produkter du säljer. Det finns 3 olika val: Förutom "Ny" som är standard och därför förvald kan du även välja mellan "Begagnad", "Renoverad" och "Skadad". Detta är en inställning enligt Googles riktlinjer. Det syns inte på produkten i publikt läge men skickas med i prisfiler till t.ex Google Shopping.
Konditionen på produkten kan anges manuellt per produkt men går även att importera.
Klicka på "E-handel / PIM" i den svarta verktygslisten i sidhuvudet för att komma till dina produkter.
Använd gärna sökrutan för att hitta produkten du ska editera alternativt genom att klicka dig fram i kategoristrukturen.
Klicka därefter på produktens namn för att komma till editeringsläge.
Klicka på "Övrigt" i menyn till vänster.
I droppen "Skick" väljer du den kondition som passar för produkten
Ny
Konditionen "Ny" är standard och är därför alltid förvald när du skapar nya produkter.
Begagnad
Denna kondition innebär att produkten antingen har använts, den ursprungliga förpackningen har öppnats eller den ursprungliga förpackningen saknas.
Renoverad
Även om produkten inte är ny har den återställts så att den ser ny ut och den levereras med garanti. Produkten kan eller kanske inte har sin ursprungliga förpackning.
Skadad
Produkten är skadad. Produkten kan eller kanske inte har sin ursprungliga förpackning.
Enligt Googles riktlinjer och krav så ska alla produkter taggas med vad de har för kondition. Om alla dina produkter är nya behöver du inte göra något då konditionen Ny
är satt som standard och gäller fram tills dess att du gör något annat val.
Att sälja produkter som är begagnade, renoverade eller skadade och inte ange rätt kondition på produkter kan komma att orsaka att din prisfil som skickas till externa parter orsakar fel, vilket i sin tur kan påverka din annosering i Google Mercant Center.
Varje produkt måste ha sitt egna unika artikelnummer, här beskriver vi hur du manuellt lägger in artikelnummer
Artikelnumret i din webshop ska matcha artikelnumret i ditt affärssystem. Du kan ange artikelnumm
Här beskriver vi var i systemet du skriver in eller ändrar en produkts namn.
När du skapar en ny eller editerar en befintlig produkt så kommer du till ett formulär och under
Har du ett långt produktnamn för en eller flera produkter? Då kan du dela upp produktnamnet och använda dig av produktnamn extra info.
Har du ett långt produktnamn för en eller flera produkter och vill dela upp produktnamnet? Då kan
Avsnittet handlar om URL och SEO inställningar för produkter.
Klicka på URL / SEO inställningar i menyn till vänster som du ser när du skapar en ny p
Då kan du kontakta oss direkt på supporten. Vi är glada att hjälpa till och se till att ditt arbete med plattformen går enkelt.
Välkommen att kontakta oss!
Trygg Drift avtal
Supporttjänsten omfattar e-brev och telefon gällande handhavande och administration av SiteSmart webbtjänst. Support gäller under avtalets giltighetstid för de personer hos Kontohavaren som genomgått introduktion i SiteSmart webbtjänst och innehar administrativa rättigheter till densamma.
SiteSmart – a part of VIEW Group
Copyright © SiteSmart | Sitemap | Villkor & Policys | Cookies
Vi lever som vi lär. Supportsidan är byggd på och drivs med e-handelsplattformen Sitesmart