CMS
CMS
E-HANDEL
E-HANDEL
FILER
ANVÄNDARE & RÄTTIGHETER
ANVÄNDARE & RÄTTIGHETER
NYHETSBREV
NYHETSBREV
SPRÅK
BLOGG & EVENT
INSTÄLLNINGAR
INSTÄLLNINGAR
HEM / BLOGG & EVENT / Event / Skapa event
Avsnittet handlar om hur du skapar ett event där du anger antal deltagare, plats, kontaktuppgifter och datum. Dina besökare kan då anmäla sig till kommande event. När alla platser är fyllda går det ej längre att anmäla sig.
För muspekaren över "Användare"
Klicka på "Event" i menyn som fälls ut
Klicka på "Nytt event"
Fyll i uppgifter om eventet
Namn
Det namn du ger eventet kommer att bli eventets rubruk
Plats
Lämna tomt om ingen specifik plats behöver anges
Adress
Lämna tom om ingen adress behöver anges
Ort
Lämna tomt om ingen ort behöver anges
Platser
Ange ett antal för deltagare på eventet. Om det finns plats för 20 st så skriver du 20. Antal platser kommer visas i listan för event. När någon anmäler sig kommer antal platser med automatik att minska. När antal platser är slut så kommer det ej längre att vara möjligt att anmäla sig
Kontakt namn
Om det finns någon kontaktperson för eventet så anger du namnet på denna rad. Lämna tomt om ingen kontaktperson ska anges
Kontakt e-post
Om det finns en e-postadress för kontakt/frågor för eventet så skriver du den e-posten här. Lämna tomt om ingen e-postadress ska anges
Kontakt telefon
Oom det finns ett telefonummer för kontakt/frågor för eventet så skriver du det numret här. Lämna tomt om inget telefonnummer ska synas
Eventdatum (start-/slutdatum och start-/sluttid)
Välj in datum och klockslag för start och slut
Anmälningsdatum
Här väljer du från vilket datum det ska vara möjligt att anmäla sig och även ett datum för när det ej längre är möjligt att anmäla sig. Välj även klockslag om det behövs
Aktiv
Kryssa i rutan för att eventet ska bli aktivt det datum som du angett
Eventsida
Här behöver du ej göra något val. Om du skapar ett blogginlägg och kopplar inlägget till ett event så kommer själva blogginläggssidan att kopplas till eventet och sidan för inlägget kommer visas i denna dropp
Användarmapp
I denna dropp väljer du eventuellt en mapp (som skapas under "Användare") alla som anmäler sig eventet kommer att hamna som en användare i mappen som väljs här
E-postmall
Här väljer du den e-postmall som ska skickas som en bekräftelse via e-post till den som anmäler sig
Spara
Vad är Event
Event är en funktion för att låta besökare på sidan anmäla sig till en händelse på ditt företag. Det kan t.ex. vara en informationsträff, en föreläsning eller någon annan händelse.
Hur presenteras kommande event?
Du kan skapa så många event du vill. Varje event får sin egen knapp för anmälan och du kan lägga in anmälan till eventen på vilken sida som helst. Det är då "Panel Event-anmälan" som används. Du kan också skapa en nyhet (blogginlägg) och koppla inlägget till ett visst event för att låta de som läser inlägget anmäla sig.
Hur får jag veta att någon anmält sig?
Du får ett meddelande på e-post med information om vilket event, namn, telefon.nr, e-postadress och eventuellt meddelande om allergier eller annat för den som anmält sig. Den som anmäler sig får också ett e-postmeddelande med en bekräftelse. I det e-postmeddelandet finns en länk för att avboka sig från eventet.
Hur går det till med avbokning?
Den som anmält sig kan i bokningsbekräftelsen, som kommer via e-post, klicka på en länk för att göra en avbokning. Om någon gör en avbokning så får du ett e-postmeddelandet med information om vem som bokat av sig och vilket event det gäller. Även den som gör avbokningen får ett bekräftelse mail.
Går det bara att anmäla 1 person i taget?
Den som anmäler sig till ett event kan även anmäla en släkting, vän, kollega eller annan person, genom att fylla i uppgifter om en "gäst". I det e-postmeddelande som skickas ut till dig när någon anmäler sig kommer även information om gästen att finnas med. Även gästen får ett bekräftelse mail.
Skapa blogginlägg med anmälan till event
Vill du beskriva lite mer om eventet? Skapa då ett blogginlägg med information om ett specifikt event. Koppla själva blogginlägget till eventet och dina besökare kan anmäla sig om de vill.
Visa event och anmälan i ett blogginlägg
Det finns ett par paneler för event som du kan använda för event. Dels för att visa upp kommande event, dels för att visa enskilt event med anmälningsknapp och sen även en panel för avbokning.
Panel Event-anmälan
Denna panel kan läggas in på valfri sida för att visa upp ett enskilt event. I panelen väljer du vilket event som ska visas och även vilken sida den som anmäler sig ska landa på efter de har fyllt i anmälan. Panelen kan läggas in på flera olika sidor och visa upp samma event eller olika event per sida.
Panel Event-avanmälan
Denna panel ska ligga på 1 sida. När någon gör en avbokning genom att klicka på länken i event-bekräftelsen så landar de på denna sida. När du lägger in panelen så väljer du vilken sida den som gör en avbokning ska landa på efter de har avbokat. Du väljer också vad det ska stå på knappen för avbokning.
Panel Eventlista
Denna panel visar upp alla kommande event. Du väljer om du ska visa namn på eventen, datum, tid, adress, ort och antal platser, eller endast namn på eventen, datum, ort, tid och antal platser. Du väljer också hur många event som ska visas och även om det ska vara paginering. Denna panel är endast en listvisning och kan läggas in på valfria sidor.
Hur ser det ut på sidan?
Bild: Ett event som sträcker sig över 2 dagar
Vi visar hur du kan strukturera och kategorisera upp de nyheter och artiklar som visas för besökarna på din e-handel.
Genom att kategorisera upp innehåll under olika kategorier blir det enklare för dina besökare att
I detta avsnitt visar vi hur du skapar allt från enkla notiser till artiklar och nyhetsbrev.
Vi visar de steg som behövs för att du ska kunna skapa innehåll till blogg/nyhetssidan i din e-ha
Vi visar var du hittar bekräftelsemail som skickas när någon anmäler sig till ett kommande event
Vid en anmälan till ett event via ett formulär så kan det kännas rätt osäkert, om man inte f
Använd dig av mappar för att enkelt hålla ordning på de anmälda till olika event
Innan du skapar ett event rekommenderar vi att först skapa en mapp för olika event. När du skapar
Det här avsnittet visar hur du ser antalet anmälningar till ett event och vem som anmält sig
När du tar steget och skapar ett event för dina besökare och kunder att delta vid så är det
Anmälan till ett kommande event kan infogas i ett blogginlägg
Här visar vi hur du på ett enkelt sätt marknadsför specifika event med ett blogginlägg. Skapa för
Då kan du kontakta oss direkt på supporten. Vi är glada att hjälpa till och se till att ditt arbete med plattformen går enkelt.
Välkommen att kontakta oss!
Trygg Drift avtal
Supporttjänsten omfattar e-brev och telefon gällande handhavande och administration av SiteSmart webbtjänst. Support gäller under avtalets giltighetstid för de personer hos Kontohavaren som genomgått introduktion i SiteSmart webbtjänst och innehar administrativa rättigheter till densamma.
SiteSmart – a part of VIEW Group
Copyright © SiteSmart | Sitemap | Villkor & Policys | Cookies
Vi lever som vi lär. Supportsidan är byggd på och drivs med e-handelsplattformen Sitesmart