CMS
CMS
E-HANDEL
E-HANDEL
FILER
ANVÄNDARE & RÄTTIGHETER
ANVÄNDARE & RÄTTIGHETER
NYHETSBREV
NYHETSBREV
SPRÅK
BLOGG & EVENT
INSTÄLLNINGAR
INSTÄLLNINGAR
HEM / BLOGG & EVENT / Event / Se anmälningar till event
När du tar steget och skapar ett event för dina besökare och kunder att delta vid så är det också väsentligt att se hur många som anmält sig. Här visar vi hur du enkelt kan se och hur många anmälningar som gjorts till ett specifikt event.
För muspekaren över "Användare"
Klicka på "Event" i menyn som fälls ut
Du kommer nu till en samlingssida över alla event
Till höger under kolumnen "ANMÄLDA" ser du en siffra för antal anmälda och en siffra för antal platser
Ex: 7 / 20 vilket innebär att det är 7 st anmälda till 20 platser
Klicka på siffran för antal anmälda
Du kommer till en lista där du kan se namn, e-post, telefon och eventuellt meddelande per anmäld person
Även en e-postbekräftelse kan skickas ut till ditt företag med information om vem som har anmält sig och till vilket event. Inställningar för e-postmeddelandet, både till ditt företag och till den som anmäler sig hittar du under fliken "E-postmallar" som du ser om du för muspekaren över kugghjulet i den svarta verktygslisten i överkant
Ja ibland händer det att någon får förhinder och avbokar. Och hur får ditt företag den informationen? Dels kan det vara via e-postmeddelande. E-postmallar för detta hittar du under fliken "E-postmallar" som du ser om du för muspekaren över kugghjulet i den svarta verktygslisten i överkant. Du kan också se hur många som har avanmält sig om du för muspekaren över "Användare" och klickar på "Event". I kolumnen under "ANMÄLDA" står det inom parantes hur många som avbokat. De som avbokat försvinner från listan med de som har anmält sig, som du ser när du klickar på siffran för antal anmälda
Bild: Totalt antal anmälningar är 9. Dock har 2 avbokat
Vad är Event
Event är en funktion för att låta besökare på sidan anmäla sig till en händelse på ditt företag. Det kan t.ex. vara en informationsträff, en föreläsning eller någon annan händelse.
Hur presenteras kommande event?
Du kan skapa så många event du vill. Varje event får sin egen knapp för anmälan och du kan lägga in anmälan till eventen på vilken sida som helst. Det är då "Panel Event-anmälan" som används. Du kan också skapa en nyhet (blogginlägg) och koppla inlägget till ett visst event för att låta de som läser inlägget anmäla sig.
Hur får jag veta att någon anmält sig?
Du får ett meddelande på e-post med information om vilket event, namn, telefon.nr, e-postadress och eventuellt meddelande om allergier eller annat för den som anmält sig. Den som anmäler sig får också ett e-postmeddelande med en bekräftelse. I det e-postmeddelandet finns en länk för att avboka sig från eventet.
Hur går det till med avbokning?
Den som anmält sig kan i bokningsbekräftelsen, som kommer via e-post, klicka på en länk för att göra en avbokning. Om någon gör en avbokning så får du ett e-postmeddelandet med information om vem som bokat av sig och vilket event det gäller. Även den som gör avbokningen får ett bekräftelse mail.
Går det bara att anmäla 1 person i taget?
Den som anmäler sig till ett event kan även anmäla en släkting, vän, kollega eller annan person, genom att fylla i uppgifter om en "gäst". I det e-postmeddelande som skickas ut till dig när någon anmäler sig kommer även information om gästen att finnas med. Även gästen får ett bekräftelse mail.
Vi visar var du hittar bekräftelsemail som skickas när någon anmäler sig till ett kommande event
Vid en anmälan till ett event via ett formulär så kan det kännas rätt osäkert, om man inte f
Använd dig av mappar för att enkelt hålla ordning på de anmälda till olika event
Innan du skapar ett event rekommenderar vi att först skapa en mapp för olika event. När du skapar
Ska ditt företag bjuda in till ett event av något slag? Låt dem anmäla sig via din webbplats
Avsnittet handlar om hur du skapar ett event där du anger antal deltagare, plats, kontaktupp
Anmälan till ett kommande event kan infogas i ett blogginlägg
Här visar vi hur du på ett enkelt sätt marknadsför specifika event med ett blogginlägg. Skapa för
Då kan du kontakta oss direkt på supporten. Vi är glada att hjälpa till och se till att ditt arbete med plattformen går enkelt.
Välkommen att kontakta oss!
Trygg Drift avtal
Supporttjänsten omfattar e-brev och telefon gällande handhavande och administration av SiteSmart webbtjänst. Support gäller under avtalets giltighetstid för de personer hos Kontohavaren som genomgått introduktion i SiteSmart webbtjänst och innehar administrativa rättigheter till densamma.
SiteSmart – a part of VIEW Group
Copyright © SiteSmart | Sitemap | Villkor & Policys | Cookies
Vi lever som vi lär. Supportsidan är byggd på och drivs med e-handelsplattformen Sitesmart